close
小練桑一直很喜歡Celine Dion的情歌,主要是歌詞寫的宇宙無敵棒外,曲也寫的很棒。這一首I Know What Love Is是俺最愛之一。

歌詞大意是女(男)形容另一半對自己的感情,其中寫的很棒的歌詞:

I will fall And you will catch me always
Time has taught me this
I will fly And you'll be there to guide me
Straight up to my heart's highest wish
I feel you close to me And I know what love is
Now there's no mountain Too high for me to climb
No Ocean so wide That I could not reach the other side
Now I believe in me Cause you live and breather in me

寫的宇宙無敵棒的歌詞:

It's an unspokenthing
A quiet opening

有人說中國的詩無法翻譯,這兩句歌詞我也是這樣覺得,意境我可以體會,但是翻譯不出來。

There are no words that can go that deep
But I know I know

這兩句也是很難翻譯,大意就是沒有文字可以描述你對我的愛(或是說沒有文字能描述我們的感情),但我知道,我知道。

現實生活不可能嗎?希望小練桑也能讓另一半有跟這條歌同樣的感觸。現在部落的歌就是這一條,大家可以聽聽。
arrow
arrow
    全站熱搜

    archealis 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()